Sunday, December 14, 2008

Kekal Sewa PPR kepada golongan susah & kaitannya antara Ramlan

Merujuk kepada artikel yang aku baca dari akbar suara keadilan bilangan 159. Kerajaan Pakatan Rakyat di bawah negeri Selangor telah memutuskan untuk menaikkan kadar sewa rumah PPR dari RM124 kepada RM250 sebulan kepada golongan penduduk yang berpendapatan RM1500 keatas. Kepada golongan kurang pendapat RM1500 akan kekal menikmati kadar sewa RM124 sebulan.

Keputusan yang diambil oleh kerajaan Selangor bagi aku adalah sangat wajar sekali kerana hanya segelintir sahaja penduduk yang berpendapatan kurang dari RM1500. kah..kah..kah..kebanyakannya ada 2 buah kereta pada setiap rumah. Orang miskin mampu pakai 2 kereta ke??

Persoalannya disini mengapa Ramlan Abu Bakar dan sekutunya sanggup berbogel untuk membantah kerajaan Selangor yang dipimpin oleh seorang yang bernama Khalid Ibrahim. "???"

Sedangkan Ramlan Abu Bakar ni seorang tuan presiden kepada barisan reformis. Bukan ke Reformis ditubuhkan untuk DSAI. dan DSAI merupakan seorang penasihat parti. Merujuk kepada akhbar suara keadilan bil 159 juga telah mengatakan bahawa si Ramlan ini telah melepaskan geramnya kerana tidak mendapat tempat didalam kerajaan Selangor. Habis semua dia dedahkan..ada ke patut buat laporan bahawa Khalid Ibrahim main Rasuah..apa daa..macam sabotaj untuk menjatuhkan parti je. Kalo ye pun tidak dapat tempat dalam kerajaan Selangor janganlah buat macam tu. Pergilah masuk parti lain yang boleh beri makan sampai terburai perut tu.

1 comment:

Farid Abu Talib said...

kahkahkah. ramlan ni sapa? pernah pergi angkasa ke? pernah berenang di laut inggeris ke? kahkahkah. poorahh.