Sunday, September 28, 2008

Ramadhan akan Meninggalkan Kita

Hari ini genaplah 28 hari kita menunaikan salah satu dari rukun Islam iaitu menunaikan ibadah puasa dalam bulan Ramadhan. Tetapi selama 28 hari ini adakah kita mengambil kesempatan dengan bersungguh-sungguh dalam menunaikannya. Telah menjadi tanggung jawab seorang umat Islam untuk menunaikan apa yang disuruh dan meninggalkan apa yang dilarang.

Dan apa yang mengecewakan saya pada hari ini, segelintir Umat Islam seolah-olah tidak mempedulikan bulan yang istimewa ini. Mereka tanpa segan silu tidak berpuasa di siang hari dan sanggup beratur panjang di restoran makanan segera seperti Mc Donald, KFC dan sebagainya.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang mengajar kita erti kesederhanaan, kesabaran serta mangajar kita erti disiplin yang sebenar. Tetapi kenapa masih ada segelintir umat Islam yang tidak mengendahkannya.

Hanya tinggal 2 hari sahaja Ramadhan akan meninggalkan kita dan Syawal akan menjelang. Kepada sahabat-sahabat sekalian nikmatilah Hari Raya Aidilfitri dengan penuh kesyukuran.

Dengan kesempatan ini kami sekeluarga memohon maaf sekiranya ada kesalahan yang telah dilakukan dan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri. Berhati-hati di jalan raya. Rumah kami sentiasa terbuka untuk kunjungan anda semua.

1 comment:

jamal0505 said...

bila berckp psl ramadhan ni...
sedih aku bl nak hbis ramadhan..nak nangis x leh plak kang batal pose..tp aku termenangis sndiri bila TERbaca tajuk artikel ni aje.. pastu aku tgok dr sape..menangis aku, terharu aku krna artikel tu dari ko zarul..ya allah..ko telah membuka ati kwn ku ini ya allah...huhuhu (menaip smbil nagis)huhuhu...huhuh