Wednesday, September 17, 2008

Menteri Kewangan Baru



Seperti yg sedia kita maklum, pada hari ini perdana menteri Malaysia (Pak Lah) telah menyerahkan jawatan Menteri Kewangan I kepada timbalannya iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak dan jawatan Menteri Pertahanan telah diambil olehnya sendiri. Penukaran ini telah berkuatkuasa serta merta. Dalam keadaan negara yg tidak menentu dengan pasaran saham yg turun naik, Pak Lah seolah mempunyai strategi tersendiri untuk menambahbaik ekonomi negara. Tetapi adakah strategi ini berkesan atau disebaliknya. Adakah penukaran ini mempunyai hasrat untuk memulihkan keadaan ekonomi atau mempunyai agenda tersendiri.


Pada 16hb September 2008, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah membuat sidang media di Pejabat PKR di Tropicana bahawa Kerajaan Baru akan ditubuhkan dalam masa yg terdekat dan beliau telah menyatakan bahawa seramai 31 ahli Parlimen Barisan Nasional akan menyertai Pakatan Rakyat. Adakah dengan kenyataan DSAI semalam telah membuatkan Perdana Menteri membuat keputusan yang sedemikian??


Nantikan cerita selanjutnya....

3 comments:

Rock Oi! said...

aku dah naik tegang dah baca,,bila to be continued tu yg bt aku kendur balik..hahah

Farid Abu Talib said...

kahkahkah. oit dolah. rakyat nak tukar ini kerajaan bukan mau tukar ini menteri. kahkahkah itupun payah nak paham.

jamal0505 said...

erm,memula bgus anwar ni nak tkr kerajaan...tp lame-kelamaan dia da menunjukkan sikap tamak..kita kena pikir kan semula nilai & kedudukan bangsa n agama kita skrg ni...buruk2 umno tp melayu..mmg sgt bruk..cemerlang nyer pkr krna cina (dap).. so, renung2 kan la & selaamat beramal.... pilih la pemimpin yg perjuagkan agama & bangsa. nilai sstu bangsa tu adlh pd pgangan agama nyer...